وبلاگ الیاس میرزائیان

آخرین نظرات
  • ۲۴ آبان ۹۵، ۰۳:۱۱ - romina
    سلام

ترجمه خلاصه کتاب کلید را بزن نوشته چیپ و دن هیث - قسمت اول

الیاس میرزائیان | يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۴:۵۸ ب.ظ

یک چند وقتی هست می خوام زبان انگلیسیم رو توی بخش درک مطلب و ترجمه قوی کنم به خاطر همین دارم متن ها و کتاب های انگلیسی رو کلمه به کلمه ترجمه می کنم البته کلمات رو توی دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی سرچ می کنم و با خوندن اون ها و با توجه به متن یک کلمه ی فارسی براش انتخاب می کنم 

اولین کتابی که شروع کردم کتاب هفت چالش ارتباطات دنیس ریورز بود که چند تا مطلب تو وبلاگ براش گذاشتم 

خلاصه هفت چالش ارتباطات دنیس ریورز- قسمت اول

فهرست کتاب هفت چالش ارتباطات دنیس ریورز

دومین مطلب خلاصه کتاب کلید را بزن نوشته چیپ و دن هیث هست که قبلا ترجمه اش رو خوندم و کتاب خوبی بود 

توضیح بیشتر و معرفی کتاب در سایت متمم

خلاصه کتاب کلید را بزن

چگونه تغییر ایجاد کنیم زمانی که تغییر کردن مشکل است

نویسنده : چبپ و دن هیث

خلاصه توسط کیم هارتمن

تغییر


در این جا خلاصه ای از اون چیزی که فکر می کنم بیشتر مهم هست و 

بخش های عمیق و ساده و قابل فهم کتاب رو تهیه کردم .  من قویا  به شما خواندن کتاب را  به صورت کامل پیشنهاد می کنم تا مفاهیمی که این جا نوشته شده رو متوجه بشید . نوشته های من بهتره فقط به عنوان اضافه بر کتاب خونده بشه تا ذهن شما رو بعد از خواندن کتاب مجددا تازه کنه  .  از این خلاصه به عنوان قلاب  یا لنگر استفاده کنید تا  بخش های لازم کتاب را بیاد بیاورید

فهرست

توضیح فروشگاه اینترنتی آمازون

مقدمه : سه نکته سورپرایزی در مورد تغییر

بخش اول : برای فیل سوار مسیریابی کنید

---قسمت اول : نقاط روشن را پیدا کنید

---قسمت دوم :حرکت های بحرانی را بنویسید

 ---قسمت سوم : مقصد را نشان دهید

بخش دوم برای فیل انگیزه ایجاد کنید

--قسمت چهارم : احساس را پیدا کنید

--قسمت پنجم : تغییر را کوچک تر کنید

--قسمت ششم : مردم را رشد دهید

بخش سوم : مسیر را شکل دهید

---قسمت هفتم : محیط رو بهبود بخشید

---قسمت هشتم : عادت هایی را شکل دهید

---قسمت نهم : جمعی رو ملاقات کنید

---قسمت دهم : تغییر رو ادامه بدید  

خلاصه های کتاب قبلی

توضیح از فروشگاه اینترنتی آمازون

  به گفته ی چیپ و دن هث نویسندگان جنجالی کتاب  پرفروش و تحسین شده  ساختن برای ماندن مانع اساسی تعارضی که در ذهن ما ساخته میشه هست

روان شناسان کشف کردند ذهن ما با دو سیستم متفاوت کار می کنه – ذهن منطقی و ذهن احساسی – که برای کنترل کردن با هم رقابت می کنند. ذهن منطقی می خواد یک بدن خوش تیپ داشته باشه ، ذهن احساسی شیرینی و شکلات می خواد . ذهن منطقی می خواد یک تغییری رو در کار بوجود بیاره ، ذهن احساسی عاشق راحتی وضع موجوده . این تنش می تونه تلاش برای تغییر رو نابود کنه اما اگر نتیجه بده تغییر سریع تر اتفاق میفته

مقدمه : سه نکته سورپرایزی درباره تغییر

 مشکل مردم  اغلب مشکل موقعیتی هست (what looks like a people problem is often a situation problem )

تمام تلاش های برای تغییر در یک چیز مشترک هستند : برای تغییر هر چیزی  هر کسی  به شیوه مختلفی رفتار می کنه . در نهایت تمام تلاش ها به تتیجه یکسانی ختم میشود : آیا تو میتونی مردم رو مجاب کنی تا به شیوه جدیدی رفتار کنند

تغییرات موفق از یک الگوی مشترک بهره می برند  . تغییرات نیاز دارند  تا سه اتفاق باید با هم بیفته (they require the leader of the change to do three things at once ). برای تغییر رفتار هر کسی شما باید موقعیت فرد رو تغییر بدی . برای تغییر رفتار فردی شما باید تاثیر بذاری نه فقط روی محیط اون ها بلکه روی قلب و ذهنشون . مشکلات همان هایی هستند که قلب و ذهن در اکثر موارد با هم مخالف هستند .

فیل : جنبه احساسی ما

فیل سوار : جنبه منطقی ما

فیل سوار فیل رو کنترل می کنه و به نظر می رسه رهبر باشه اما فیل سوار در مقایسه با فیل که هر زمانی میتونه مخالفت کنه و به مسیر دیگه ای بره اختیار کمتری داره

اگر می خواهید تغییر ایجاد کنید باید هم از  فیل سوار و هم از فیل  درخواست کنید . فیل سوار برنامه ریزی و مسیر مهیا می کنه و فیل انرژی رو فراهم می کنه

خود کنترلی یک منبع  انرژی بر هست . مثل انجام دادن پرس سینه در باشگاه می مونه . خیلی از رفتارهای روزانه ما بیشتر خودکار هستند به نسبت تحت نظارت و اون خوبه چون که رفتار تحت نظارت یک چیز سختی هست و انرژی بر هست  

  • الیاس میرزائیان

تغییر

خلاصه کتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی